Bangkok - Kanchanaburi

Zaterdag 5 augustus:

Onze eerste "uitslaap-dag".

Nadat we 's ochtends hebben ontbeten in het hotel hebben we onze spullen gepakt en zijn we de straat op gegaan.

Inmiddels 200 meter, 15 roepende tuk tuk chauffies en 25 etenskraampjes met allemaal verschillende geurtjes verder, zijn we aangekomen bij de aanlegsteiger van de boot die naar Wat Arun gaat; de tempel aan de overkant van het water waar ons hotel op uitkijkt. Voor 3.50 Baht per persoon (omgerekend nog geen €0,10) vaarden we naar de overkant en stapten we direct bij de tempel uit.

Daar liepen we rondom de tempel, hebben flink afgedingd voor een tasje en hebben we het ritueel uitgevoerd door middel van een belletje te kopen, je naam erop te schrijven, een wens te doen en aan de grote bel te bellen.

Na dit zijn we weer terug naar ons hotel gegaan, hebben we wat luchtigers aangetrokken en zijn we met de taxi naar het Lumpini park gegaan. Weg van alle chaos in Bangkok-city!

Terug bij ons hotel zijn we naar de Rooftop Bar gegaan en hebben we een hapje gegeten.

Zondag 6 augustus: de dag dat we vertrekken uit Bangkok, op naar Kanchanaburi!

In de ochtend hebben we onze spullen ingepakt en zijn gaan ontbijten. Colin is al helemaal ingeburgerd en zat aan de rijst met kip..... (de rest van de dag heb ik de rijst met kip nog geroken?)

Daarna onze prachtige kamer vaarwel gezegd, uitgecheckt en gewacht op de Uber taxi die we via de app besteld hadden.

Toen we aangaven naar Kanchanaburi te moeten gaan zagen we het verschrikte hoofd van Boonchuay (zo heet onze chauffie). Maar ach, hij was toch zo vriendelijk om deze onwetende westerlingen weg te brengen. Uiteindelijk zeer content met het extra fooitje dat hij kreeg.

3 uur later zijn we dan toch aangekomen in Kanchanaburi.

Een flink stuk (door de regen) gewandeld naar de Bridge over the River Kwai waar zojuist een blik chinezen was open getrokken.

De ni hao's, parapluutjes en selfiesticks vlogen ons om de oren, maar toch hebben we een stuk over deze spoorlijnbrug gelopen.

Op de terugweg hebben we heerlijk gegeten bij Restaurant Kan Buri, een echte aanrader, en zijn we terug naar ons hotel gegaan.

Klaar om de wekker voor morgenochtend te zetten als we naar de Erawan Watervallen gaan.

Duimen dat alle regen vannacht valt en het morgen weer droog is!

leliebloempjes

Haha wat weer een leuk verhaal. Heerlijk om te lezen.
Is dit ook weer een mooi hotel?
Hier genieten wij van de Nederlandse voetbalvrouwen. Met 4-2gewonnen van de Denen en dus Europees kampioen!

Oma

Lieve Liona en Colin,
Opa en ik hebben net je leuke verhaal gelezen. Het is zo fijn dat we dit mogen meemaken. Veel liefs groetjes Opa en Oma