Nachttrein - Chiang Mai

En dit is ook meteen weer een mooi moment om de blog bij te werken, gebeven bij het wachten op de nachttrein.

Rond 16.45u vertrokken we van het koffietentje, waar we bijna de hele dag hebben doorgebracht met ons backpack, naar de 7Eleven om ons favoriete tussendoortje te halen; tosti's! Die vanavond dienen als avondeten.

Daarnaast ook meteen maar het overige eten ingeslagen voor de treinreis van 13 uur.

Als echte backpackhippies met onze tosti's en plastic boodschappentasjes liepen we naar het station. De nachttrein stond al klaar.

Coupé 9 is waar wij in konden stappen. We liepen een prachtig gekoelde trein in met onze tassen naar onze zitplaats.

Rond half 9 werden onze banken omgetoverd tot 2 bedden.

Inmiddels was een familie Belgen ook ingestapt en kwamen in de bedden naast ons liggen. (Aan de andere kant van het gangpad) "Alé, ff een fotoke trekken met z'n allen", "Alé, ik heb ier een vuilbakske voor u". Ja.. dat dus.

Tijd om onze tandjes te poetsen bij het wastafeltje terwijl de trein schudde.

Het voelde als een schoolkamp waarbij we met een hele rits Nederlanders, Belgen, Fransen, Engelsen en Spanjaarden onszelf in ons slaapkloffie hesen en gingen slapen.

Helaas was dat erg optimistisch gedacht, het licht bleef namelijk de hele nacht aan staan en het gordijntje wat er voor hing was nou niet bepaald verduisterend.

Gelukkig had ik een dikke trui die opgevouwen als ooglapje kon dienen en hebben we een naar verhouding goede nachtrust gehad!

Rond half 8 werden we via de intercom gewekt en werden de bedden weer ingeklapt tot bankjes.

Aankomst in Chiang Mai:

Als een grote blanke geldbom zagen de locals ons al aankomen op het station. De "cheap-cheap taxi's" en "Where you going? You want tuk-tuk?" raasden weer langs ons.

Inmiddels zijn we natuurlijk al pro-backpacker (haha) en weten we hoe we de chauffies van ons af kunnen slaan.

Verderop (waar je het beste kunt onderhandelen over de prijs) pakten we een tuk-tuk naar ons hotel.

Daar konden we onze backpacks achterlaten en konden we de oude stad met haar tempels gaan ontdekken. In de oude staf hebben we in een leuk koffiezaakje nog een Green Tea en een Thai Iced Coffee op. Eh.. ja daar had ik iets anders van verwacht. De green tea was de thaise matcha thee. Smaak: gras. Bah bah.

Onderweg naar het hotel kwamen we een tentje tegen, Fresh & Wraps, waar we een heerlijk broodje en smoothie van vers fruit op hebben.

Bij ons hotel hebben we meteen weer een douche gepakt, want wat een plakwarmte is het ook hier weer.

Rond het avondeten zijn we gaan wandelen naar Riverside Bar & Restaurant, onderweg nog een bezoekje gebracht aan de night bazaar.

Bij Riverside restaurant konden we zowel Thais als Westers eten. Wat een drukte ook!

We zaten in eerste instantie buiten aan het water totdat het begon te miezeren en binnen enkele seconden met bakken uit de hemel kwam.

Na het eten zijn we met de tuk-tuk weer naar het hotel gegaan.

Onze dag zat er weer op!

Donderdag 10 augustus:

Vandaag staat er nog niet zoveel op de planning, behalve dat we naar een ander hotel moeten. Dit hotel was namelijk volgeboekt voor de andere nachten. Dit begrijpen we overigens wel, want ook dit was weer een net hotel.

Next stop: The Grand Wipanan residence.

Daar hebben we een eigen studiootje met kitchenette. Benieuwd hoe dat gaat zijn.

Gelukkig is het hotel niet zo ver van ons eerdere hotel en konden we lopen.

Onderweg maar weer even gestopt bij Fresh & Wraps, wat ons gisteren ook goed heeft gedaan.

Over een uurtje kunnen we daar inchecken, dus nog even in de airco wachten met een heerlijke smoothie.

leliebloempjes

Jullie verhaal is hier weer voorgelezen en we liggen weer in een deuk. Vooral dat treinavontuur?
Wat tot nu toe een avontuurlijk en geweldige reis en vakantie. Toppie

leliebloempjes

Foto's is gelukt om te bekijken Prachtig.?

Oma

Lieve Liona en Colin,
Waar haal je de puf vandaan om weer zo'n heel mooi verhaal te schrijven na zo'n drukke dag. We vinden het prachtig zo uitgebreid. We kijken iedere dag met verlangen er naar uit. Groetjes Veel liefs Opa en Oma.

Opa Vos

Liona. Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag.
Tilly en opa Vos