Chiang Mai - Krabi

Zittend in het vliegtuig, het perfecte moment om weer een nieuwe blog te schrijven.

Chiang Mai, daar waren we gebleven. Bij fresh & wraps om precies te zijn.

Ons smoothie en broodje dienden als brandstof voor de komende wandeltocht naar het volgende hotel.

The Grand Wipanan Residence ligt net iets buiten de oude stad, maar omdat het allemaal redelijk aan te lopen is besloten we om ook hier maar, bepakt met backpack, naartoe te lopen.

Onderweg stopten er uiteraard weer een local tuk tuk chauffie naast ons om te vragen where we're going.

"To the Grand Wipanan".

Het leek vervolgens alsof de chauffie het Thaise water zag branden.

"The Grand Wipanan, you know?"

Ennnnn.. weg was de cheap-cheap tuk tuk chauffie.

Nope, dat kende hij blijkbaar niet. (Ojee als een local tuk tuk chauffie dit al niet kent, dat belooft wat)

Achja die wandeling was anders echt niet zo erg.. met 35 graden.. en een zware backpack om... op slippertjes.........

Dankzij de handige app MAPS.ME zijn we hele reis nog niet verdwaald, dus ook nu niet.

Ja het straatje in en daar moest het zijn.

Tja.. daar stond een bruin gebouw (wat van oorsprong wit was) met balkonnetjes waar de apen zich nog net niet gehuisvest hadden.

Nee dat was het gelukkig niet.

Het volgende pand glinsterde in het zonnetje met een entree waar je U tegen zegt. De naam van het hotel stond zelfs met mooie letters en een fonteintje vooraan bij de entree.

Ja dit was het betere werk!

Bij binnenkomst kwam de airco (die na de wandeltocht meer dan welkom was) ons tegemoet.

We kwamen er achter dat onze monden nog verder open konden op het moment dat we onze kamer binnen liepen.

Een kitchenette met grote koelkast, een bank, tv, balkon en een prachtige badkamer! Jammer genoeg bleven we hier maar 2 nachten.

Meteen maar even boodschappen gehaald voor de komende dagen.

Omdat we inmiddels al een week onderweg zijn werd het ook tijd om onze kleren te wassen.

Bij de 7Eleven konden we een zakje handwasmiddel kopen voor 10 baht (omgerekend dus weer €0,25).

In onze prachtige badkamer hebben we onze kleren weer lekker schoon gewassen en zijn we daarna meteen het zwembad in gedoken.

De rest van de dag hebben we volop gerelaxed in onze studio.

De volgende dag veranderden we van fulltime levensgenieter weer naar actieve backpacker.

Oja niet zomaar een dag, 11 augustus is mijn verjaardag. En daarom gingen we natuurlijk iets speciaals doen!

Om 09.30 uur werden we voor ons hotel opgehaald om naar de jungle te gaan.

Gewapend met muggenspray en zonnebrandcrème vertrokken we naar de jungle. Vandaag gaan we ziplinen!

Tijdens onze rit voegde zich nog twee Engelsen en twee Chinezen zich bij onze groep.

Na een rit van ongeveer 2 uur, waarbij we op steeds smallere haarspeldweggetjes reden, kwamen we aan bij het verzamelpunt.

Iedereen hees zich in een gordel en zette een helm op zijn hoofd.

Daarnaast gingen er ook 2 instructors en een fotograaf mee.

Inmiddels weer een flinke wandeling verder kwamen we aan bij het eerste platform. Hier begon het. Een klein stukje ziplinen naar het andere platform.

Wauw, wat een spanning. Wat een hoogte vooral ook!!

De langste zipline was 1 km lang.

De hele middag zijn we van platform tot platform tussen de metershoge bomen gevlogen, klommen we weer flink wat meters om bij het volgende deel te komen en strompelden we over houten hangbruggetjes totdat we bij "the rollercoaster" kwamen.

Onze instructor (die we inmiddels uit hadden geroepen tot "monkey") hielp ons met the rollercoaster.

Met een noodvaart zwierden we naar beneden en er kwam geen eind aan! Wat een lange maar gave rit was dit.

Het zit erop! We moesten weer steil omhoog om bij onze ophaalplaats te komen. Hier stond een open truck op ons te wachten om ons terug naar het beginpunt te brengen waar heerlijk eten op ons stond te wachten!

Na deze inspanning ging dat maaltje er wel in, ook bij de chinezen die bij ons aan de tafel zaten. Dat hebben we geweten ook! BUUUUUUUUUUUUUUUUURP! klonk het na de maaltijd.

Colin en ik hadden nog maar net de tijd om elkaar vragend aan te kijken of daar kwam de andere BUUUUUUUUUUUURP! al zonder enige twijfeling uit dat kleine chinese vrouwen mondje. Het zal wel een chinese gewoonte zijn.

Niet veel later reden we met een busje het smalle bochten weggetje weer terug naar ons hotel!

Om jullie enig idee te geven hoe het eruit moet hebben gezien kan je het beste "jungle flight chiang mai" op google afbeeldingen intypen!

(We hebben namelijk wel filmpjes gemaakt maar die staan op de GoPro camera.)

In de avond hebben we weer volop gerelaxed in onze prachtige kamer!

De volgende dag, 12 augustus, diende weer als reisdag. Nadat we lekker ontbijt op de kamer en beneden in het restaurantje koffie op hadden liepen we naar de 7Eleven om wat lekkers te halen voor onze vlucht vandaag.

Onderweg stopten er weer een lokale taxi chauffie die we door middel van handen en voeten duidelijk maakten dat we naar het vliegveld moesten.

Voor zover nog geen problemen. Tot het moment dat we over de prijs moesten onderhandelen.

Dankzij de rekenmachine werd het duidelijk dat we 50 baht moesten betalen voor het ritje naar het vliegveld.

Aankomst op het vliegveld:

Buiten zagen we verschillende deuren waar mensen in de rij voor aan het wachten waren. Ooh, dit was de douane al. Hier moest je je spullen al meteen op de band leggen en werden ze gecontroleerd. Backpack en handbagage tegelijk.

Voor we het wisten stonden we ineens op het vliegveld bij de incheckbalies.

Na enige tijd te hebben gewacht konden we inchecken en meteen door naar boven naar de gate lopen.

Helaas zat colin op rij 31 en ik op rij 12 bij de nooduitgang, maar ondanks dat hebben we ons prima vermaakt. Het was maar een kort vluchtje naar het zuiden van Thailand, Krabi om precies te zijn.

Aangekomen in Krabi hebben we ter plekke een bus geregeld en zijn we met nog 15 backpackers onderweg gegaan naar Ao Nang beach. Hier werden we allemaal netjes voor ons hotel afgezet.

Ojaaaaa, dachten we dat het niet beter kon, ook dit hotel is weer prachtig! Schoon en wat een luxe!

's Avonds zijn we bij het strand in een tentje met live muziek gaan eten om daarna met volle buikjes ons MEGA bed in te duiken!

Petra

Wat een ontzettend leuk verslag weer,als je het leest is het alsof je erbij bent!!!

Oma

Zo dit is een mega grote belevenis !!! Het is allemaal te veel om op te noemen. Nog heel veel pret en liefs Opa en Oma

leliebloempjes

Ohhhh gaaf weer. Wij voelde hier de hoogte in ons maag. Stoer hoor.
Om nog maar te zwijgen over de buuuuuurp ?
Geniet ze van de kust.doei.

Ma V

Dat boeren is een compliment, als gewoonte bij Chinezen, om te zeggen dat het eten lekker was.?
Maar die gewoonte gaan jullie hier niet gebruiken hoor!!!?