Bangkok;leuke stinkstad

Jawel, na een lange vlucht, een soepele overstap, een vette cheeseburger, vijf extra rondjes vliegen boven Bangkok (wegens een flinke onweersbui) én een paar uurtjes slaap later zijn we ruim drie kwartier later dan gepland aangekomen in deze leuke stinkstad, oftewel Bangkok.

Bij onze aankomst op deze veel te grote luchthaven ontstond er natuurlijk meteen chaos. "Welke rij moeten we hebben?", "Wat moeten we invullen op het immigratieformulier?", "Op welke band liggen onze backpacks?". Gelukkig verliep dit alles ook net zo soepel als onze vlucht.

Eenmaal onze koffers opgehaald zijn we naar de kelder van het vliegveld gegaan om geld te wisselen en een taxi te pakken naar ons hotel. Correctie *ons super de luxe poepie chique hotel. Dat hotel waarvan we, toen we het smalle straatje in reden, dachten dat we in een achterbuurt terecht zouden zijn gekomen, maar waarvan het tegenovergestelde het geval bleek te zijn.

Daar waar de muziek op onze kamer al aan stond, de badjassen en witte pantoffeltjes al klaar stonden om aan te trekken na een overheerlijke douche en we daarna ons zijde zachte bedje in konden duiken na een lange dag.

Onee, we zijn eerst nog even de buurt gaan verkennen.

Op het moment dat we de deur van het hotel, die door piccolo voor ons open gehouden werd, uit stapten werden we vrij snel aangesproken door een tuk tuk chauffeur. Nadat we de eerste 15 tuk tuk chauffie's netjes hadden afgeslagen bedachten we ons dat het misschien toch best handig kon zijn om ons te laten brengen. Dus stapten we in en reden we, correctie *scheurden we naar de eettentjes.

Na ons eerste maaltje in Bangkok, weliswaar McDonalds, zijn we terug naar de hotelkamer gelopen om in ons zijde zachte bedje te duiken.

05.00 UUR: WEKKER.

Om 05.00 uur ging onze wekker en was het tijd om ons klaar te maken voor een 5 uur durende fietstocht met Co van Kessel.

5.30 uur liepen we de trap af naar de receptie waar zelfs al een to-go ontbijt klaar stond.

(De avond van te voren hadden we even geïnformeerd bij de receptie over de vervoersmogelijkheden naar Co van Kessel en de alleraardige receptiemedewerker zou het allemaal voor ons regelen. Zie daar: een meeneem-ontbijt en de leuke piccolo die een taxi voor ons staande heeft gehouden.)

Aangekomen bij Co van Kessel werden we verdeeld in groepen; "Team Blue" stond paraat. Zes Nederlanders en twee Belgen.

Fietsend door marktjes, smalle straatjes, China Town en ga zo maar door, zijn we aangekomen bij de longtail boat die ons met fiets en al over het water verplaatste.

Eenmaal aangemeerd fietsten we nog een stuk over smalle paadjes door plantages richting het adres waar we zouden brunchen om 10.00 uur.

De brunch bestond uit cocossoep, rijst, Thais gebakken ei, een curry gerecht , iets wat op Tjap Choi leek en als dessert nog fruit.

Na de brunch zijn we met de longtail boat weer terug naar Bangkok city gegaan. Genoeg beesten gezien, waaronder varanen en meervallen,

Inmiddels 11.30 uur, we zijn weer aangekomen bij het kantoor van Co van Kessel en voor ons gevoel hadden we al een hele dag erop zitten.

We zijn het andere deel van Bangkok te voet gaan verkennen en een kopje koffie aan het water gedaan.

Terug bij ons hotel hebben we een bezoek gebracht aan de tempel tegenover ons: Wat Pho.

Hier bevindt zich de grootste liggende Boeddha van Thailand.

Na het bezoek aan Wat Pho zijn we naar Elefin coffee gegaan om te schuilen voor de flinke regen- en onweersbui. Hier kregen we lekkere maar vooral ook leuke koffies. (Zie foto)

's Avonds hebben we een hapje gegeten bij het restaurant van ons hotel met tevens een prachtig uitzicht.

Nu is het hoog tijd om ons zijde zachte bedje weer in te duiken!

Opa en Oma Luijten

Wat een leuk verslag en wat een belevenissen nu al. Heerlijk zo'n luxe in het hotel. En Leuk met een tuk tuk en de boot, jullie hebben er een al heel wat beleefd. Nog heel veel reis plezier. dikke kus Opa en Oma

leliebloempjes

Zo globetrotters dat klinkt ontzettend goed en avontuurlijk. En gelukkig dat alles goed verlopen is.Heb je een cultuurschok ervaren of valt dat mee?

Pa en Ma Vos

Op de webcam zagen wij inderdaad, hoe druk de stad is. En wat een prachtig hotel hebben jullie .
Fantastisch! Wij zijn heel benieuwd hoe de foto's straks zijn.
Hopelijk hebben jullie wat aan het Thaise woordenboek (hihi). Misschien een optie om de piccolo mee te nemen, gedurende de reis. Die spreekt de taal, kan sjouwen en houdt de deur voor jullie open. ;-)
XXXX pa en ma

leliebloempjes

Hoi liona en volin. Mijn vader en moeder heb ik net jullie reisverslag voor gelezen,ze vonden het erg leuk. Je ziet we genieten allemaal met jullie mee. Enjoy. Groeten van ons allen.