Kanchanaburi & Erawan Watervallen

Maandag 7 augustus:

De wekker ging vandaag om 07.00 uur. Hoog tijd om ons klaar te maken, spullen te pakken en te gaan ontbijten.

We vinden het nog steeds bijzonder hoe het gemiddelde "restaurant" er hier uit ziet. Afgesloten met een hek staan er 4 palen met wat golfplaatjes erop. De keuken idem dito. Daar kan je zo in kijken. Overigens hebben we hier heerlijk gegeten met een prachtig uitzicht over de River Kwai.

Het is weliswaar bewolkt, maar droog! Laten we hopen dat het zo blijft, want we gaan naar de Erawan watervallen. En om op de 7e etage (zoals ze het daar noemen) te komen moeten we eerst nog 1,5 km klimmen.

Om 8.50 uur vertrekt onze bus naar Erawan. We pakken een tuk tuk naar het busstation, slaan nog wat boodschappen in bij de 7Eleven en kopen ons kaartje voor de bus. 50 Baht per persoon, welgeteld €1,25 voor de komende 65 km.

Hopende op airco liepen we naar de bus.

Airco... tja, wind was er zeker.

Met de ramen en deur wijd open reden we naar Erawan. De ventilator aan het plafond was overbodig.

Onderweg raakten we aan de praat met een Nederlands stel dat ook aan het rondreizen was. Zo was de 1,5 uur binnen no-time voorbij.

Onze tocht naar boven kon beginnen. 6 levels watervallen die we allemaal moesten trotseren om bij het 7e level te komen.

De eerste 500 meter was met een stenen pad goed aan te lopen. Hoe verder we kwamen, hoe meer houten gammelen bruggetjes en trapjes we tegen kwamen. Na enige tijd was er geen enkel spoor meer van het aangelegde pad, bruggetjes of trapjes en liepen we steeds verder de jungle in.

Met onze stevige schoenen verbaasden we ons over de hoeveelheid mensen die op blote voeten of slippertjes naar boven strompelden.

1,5 km geklommen; we zijn er!

Dit is level 7. Met onze zwemkleding aan en GoPro camera in de starthouding stapten we het water in.

Alle vissen baanden zich meteen een weg naar onze voeten om onze dode huidcellen te eten.

Ideaal zo'n gratis skinfish behandeling!

Toch maar onze schoenen aangetrokken en voorzichtig het water in gelopen.

Heerlijk en wauw, wat mooi!!

Na 1,5 km omhoog te zijn geklommen moeten we natuurlijk ook weer naar beneden. Op naar onze bus!

In de bus zaten we weer met een hoop Europeanen, die we inmiddels al meerdere malen hun hoofd hebben zien stoten. De gemiddelde Thai is nou niet bepaald langer dan dat ik ben.

De 3 uur durende busrit voor 50 baht zat er weer op en konden we terug naar ons hotel. Onderweg nog even een Thaise simkaart en ontbijt voor de volgende ochtend gekocht bij onze favoriete winkel: 7Eleven.

Zodra we bij het hotel aankwamen zijn we meteen het zwembad ingedoken.

's Avonds heerlijk Pad Thai gegeten (wat we overigens ook in Nederland gaan maken!!) en het volgende hotel voor Chiang Mai geboekt.

Weltruste! De wekker gaat weer vroeg!

Dinsdag 8 augustus:

Onze dag begon vandaag om 06.15 uur.

Binnen 20 minuten liepen we aangekleden en bepakt op weg naar het station in Kanchanaburi.

Daar hebben we een treinkaartje gekocht om terug te gaan naar Bangkok.

7.19 uur stond de trein keurig op tijd op het station klaar.

We stapten in, tevens met "airco" (ramen en deuren wijd open)

*deuren zaten er eigenlijk niet eens in!

Een 3 uur durende treinrit op vrij comfortabele houten bankjes langs o.a. rijstvelden, platteland en krottenwijken waar de huisjes hooguit een halve meter van het spoor vandaan stonden.

Aangekomen in Bangkok kwam de chaos ons meteen weer tegemoet.

Roepende tuktuk chauffies en toeterende taxi's overal om ons heen.

Even met onze handen wapperen en er stopt meteen een taxi naast ons die ons direct naar Hua Lampong station in Bangkok bracht. Daar hebben we onze treintickets voor de nachttrein opgehaald en zitten we nu aan de koffie en thee in een bar met airco, te wachten tot het eind van de middag.

Om 18.10 vertrekt onze nachttrein naar Chiang Mai.

Ma V

Nou, het gaat jullie al aardig goed af, als ik dat zo lees. En ben benieuwd hoe die Pad Thai gaat smaken ?

leliebloempjes

Wow wat een geweldige belevenis weer. En knap dat jullie het zo goed onder controle hebben allemaal. En lekker wegdromen in de trein.?

Oma

Lieve liona en Colin,
Wat een gezellig VERSLAG Opa en ik genieten ervan en we moeten steeds lachen. Het is gewoon te mooi om waar te zijn. Liefs groet xxx Opa en Oma

Jacco

Wel lekker vroeg op elke dag
Is die uitnodiging voor pad thai ook voor ons?.
Groeten uit denemarken

Opa Vos

Wat een reis maken jullie! Tilly en ik beleven het of we er zelf bij zijn. We hebben zelf pas nog wat rijst met kruiden gekookt (nasi) om ook iets misschien van de lucht te ruiken. Wij hopen dat de nachttrein ook goed bevallen is en wensen jullie nog een fijne reis toe.
Groetjes vanuit Dordrecht

Petra

Wat leuk om jullie reisverslag te lezen,wat een belevenis!!!Geniet er maar lekker van!!